• Gratis levering ved køb over 499,-
  • Click & Collect (Afhent efter 1 time)
  • Julegaver byttes til og med 24. januar 2025

Handelsbetingelser

Skoringens webshop drives af selskabet Skokompagniet Smba, CVR-nr.: 19536203. Ethvert køb foretaget via webshoppen, herunder også sko af mærket CULT, udgør en aftale mellem dig og Skokompagniet Smba.

Alle spørgsmål vedrørende dit køb skal rettes til Skoringens kundeservice. De kan skrive til os på mail til kundeservice@skoringen.dk.

1. Bestilling

1.1 Køb online

Det er let og sikkert at handle i Skoringens webshop. Når du har valgt et eller flere produkter, bliver du guidet igennem din handel. Så længe du ikke har godkendt din betaling, kan du stadig både annullere og ændre din ordre.

1.2 Søg og vælg produkt

I webshoppens topmenu kan du vælge, om du ønsker sko til Dame, Herre eller Børn. Under hvert menupunkt kan du efterfølgende vælge mellem forskellige kategorier som f.eks. sko, sneakers og sandaler. Vælg den ønskede kategori, og vælg det produkt, du ønsker at købe.

1.3 Læg varerne i indkøbskurven

Du vælger en vare ved at klikke på selve produktbilledet på vareoversigten eller ved at klikke på boksen INFO/KØB. Du kommer nu til en side med et større produktbillede, produktinformation og en række andre informationer.

Vælg størrelse for at se, om varen er på lager. Hvis den er det, klikker du på boksen Læg i kurv, og du vil at varen er tilføjet din indkøbskurv.

Der tages forbehold for udsolgte varer. Hvis vi ikke kan levere din orde, hører du fra os senest førstkommende hverdag.

Hvis du har fundet en vare i webshoppen, og den desværre er udsolgt i din størrelse, kan du på siden med varen vælge menupunktet Køb i butik for at se, om du kan købe varen i en Skoringen butik i nærheden af dig.

Du er velkommen til at kontakte butikken og få lagt varen til side, så du kan komme forbi og købe den.

1.4 Se varer i indkøbskurv

I øverste højre hjørne kan du se din indkøbskurv. Den viser, hvor mange varer, der er i kurven, og hvilket beløb du har handlet for.

Når du klikker på indkøbskurven kan du se billede og informationer om de varer, du har lagt i din indkøbskurv. Det er også her, du kan slette og ændre antal på varer i kurven.

1.5 Vælg leveringsmetode

I indkøbskurven skal du vælge leveringsmetode. De forskellige leveringsmetoder med GLS Pakkeshop, GLS Privatadresse, GLS Erhvervsadresse og Afhent i butik er beskrevet i indkøbskurven.

1.6 Udfyld personlige oplysninger

Under menupunktet Personlige oplysninger skal du udfylde følgende:

E-mail
Navn
Adresse
Postnummer
By
Mobilnummer

Hvis du ønsker en anden leveringsadresse end faktureringsadresse, kan du ændre leveringsadressen.

Du kan gemme dine adresseoplysninger, så du ikke behøver at udfylde det, næste gang, du ønsker at shoppe på skoringen.dk.

Her har du også mulighed for at tilmelde dig Skoringens nyhedsbrev, så du modtager inspiration om nyheder og tilbud.

Du skal acceptere handelsbetingelserne, inden du går videre til Betaling.

1.7 Godkend ordren

Når du vælger Betaling får du en oversigt over de varer, du har lagt i din indkøbskurv samt din valgte leveringsmetode, fakturerings- og leveringsadresse. Du har her mulighed for at ændre i oplysningerne, inden du klikker Næste trin for at gå til betaling.

Hvis alt dette er korrekt, og du ønsker at godkende ordren, trykker du Næste trin, hvorefter du kommer til et betalings-skærmbillede.

Ændringer/annulleringer
Du kan ændre lige så meget du vil på din bestilling, så længe du ikke har godkendt betaling af de varer, du har lagt i din varekurv.

1.8 Betal med betalingskort

Når du kommer til betalings-skærmbilledet, befinder du dig i en sikker og krypteret del af betalingssystemet. Her indtaster du dine betalings- og kortoplysninger og afslutter handlen/betalingen ved at trykke "Gennemfør køb".

Du vil kort tid herefter modtage en bekræftelse på ordren via e-mail.

2. Priser

Alle priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms.

Bemærk venligst, at priserne kun gælder for webshoppen, og at priserne kan være anderledes i de enkelte Skoringen butikker.

3. Betaling

3.1 Køb på kort

På skoringen.dk kan du betale med følgende betalingskort og mobilbetaling:

Dankort
Visa
Visa Electron
Maestro
Mastercard

Vi tager ikke gebyr ved betaling med ovenstående betalingskort på skoringen.dk. Bemærk, at vi kun tager imod dansk udstedte kreditkort.

Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra Skoringens lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Hvis du betaler med et debetkort, vil beløbet blive reserveret på din konto, når vi har registreret din ordre. Når varerne sendes fra Skoringens lager, bliver reservationen slettet, og beløbet trækkes fra din konto. Hvis din ordre i mellemtiden bliver annulleret, sletter vi reservationen. Det er op til din kortudbyder, hvornår beløbet igen er til rådighed på din konto.

3.2 Køb via MobilePay

Du kan også betale med MobilePay i webshoppen.

3.3 Sikker handel

Det er trygt at handle på skoringen.dk

De data, du oplyser i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL) og garanti for en 100 % sikker handel. Hverken Skoringen eller andre har mulighed for at læse dataene.

4. Levering

4.1 Leveringsomkostninger

skoringen.dk leverer gratis til GLS pakkeshops i hele Danmark ved køb over 499,- (ekskl. Færøerne og Grønland)

Derudover gælder følgende fragtpriser:
GLS Pakkeshop: 39,-
GLS Erhvervslevering: 39,-
GLS Hjemmelevering: 49,-
Levering til en Skoringen butik: Gratis

GLS Pakkeshop
Du vælger selv, hvilken GLS Pakkeshop vi skal levere til, og du får en SMS, når du kan afhente din pakke. Dette kan gøres i pakkeshoppens åbningstider.

GLS Erhvervslevering
Få leveret pakken på din arbejdsplads, og tag den med hjem.

GLS Hjemmelevering
Få leveret pakken derhjemme. Hvis du ikke er hjemme, kan du afhente pakken på nærmeste pakkeshop den efterfølgende dag.

Levering til Skoringen-butik
Pakken bliver sendt fra vores centrallager til din lokale Skoringen. Du afhenter din pakke i butikken og kan med det samme prøve, om varerne passer dig. Du har 8 dage til at hente din pakke, fra du modtager en mail om, at pakken er klar til afhentning. Husk at medbringe ID samt ordrenummer eller fakturanummer som dokumentation til butikken.

4.2 Leveringstid

Du modtager normalt dine varer 1-3 hverdage efter din bestilling. Vi bestræber os på at ekspedere samme dag, hvis vi modtager din ordre inden kl. 12 på hverdage.

4.3 Følg din ordre

Med dit forsendelsesnummer kan du via GLS' Track & Trace følge din pakke.

Du finder forsendelsesnummeret på din faktura.

4.4 Pakke ikke modtaget

Hvis du ikke har modtaget din pakke 7 hverdage efter bekræftelsesmailen, bedes du kontakte vores kundeservice. De kan kontrollere, hvor pakken er, og eventuelt efterlyse den. Skriv en e-mail til kundeservice@skoringen.dk.

4.5 Pakke ikke afhentet

Hvis din pakke ikke bliver afhentet på i pakkeshoppen eller i butik inden for 8 dage, bliver den automatisk returneret til Skoringens lager. Vi tilbagefører din betaling til det betalingskort, du brugte ved købet, når vi har modtaget og undersøgt din returpakke, dog fratrækker vi kr. 39,- i returporto. Vi iværksætter din tilbagebetaling senest 14 dage efter, vi har modtaget pakke retur, og du modtager en mail, når beløbet er overført til din konto. Refunderingstiden afhænger af kortudbyderen.

5. Click & Collect/Afhent i butik

5.1 Sådan laver du en Click & Collect-bestilling

Ønsker du at bestille sko og eller støvler i en af vores butikker på skoringen.dk, har du flere muligheder.

Du har mulighed for at bestille dine sko på skoringen.dk og efterfølgende hente dem i den Skoringen butik, der ligger tættest på dig.

På hvert produkts detaljeside kan du se, om Click & Collect er tilgængeligt og evt. i hvilke butikker.

Du bestiller et produkt via Click & Collect på produktets detaljeside, ved at klikke ud for "Click & Collect". Herefter kan du klikke på "Se lagerstatus i butik", hvor du vil blive præsenteret for hvilke butikker, der har varen på lager.

Når du laver en bestilling via Click & Collect, så betaler du i det øjeblik, at butikken giver dig besked om, at din ordre er klar til afhentning.

Hvis vi har produktet på lager i den valgte Skoringen butik, så kan du afhente din bestilling efter blot 1 time indenfor butikkens åbningstid. Vi sørger for at sende en mail, når alt er på plads og din bestilling er klar til afhentning. Først herefter kan du afhente din ordre. Hvis du bestiller tæt på butikkens lukketid eller udenfor butikkens åbningstid, behandler butikken din ordre indenfor 1 time den førstkommende åbningsdag.

Hvis minimum én af dine bestilte varer, skal leveres fra vores webshop til butikken, kan du afhente ordren indenfor 2-5 hverdage. Vi bestiller det hjem til dig og giver besked via mail, så snart hele din ordre er klar til afhentning i butikken. Så snart en eller flere af varerne sendes fra vores webshop, bliver dine penge trukket fra dit betalingskort.

Det er nemt, bekvemt, enkelt og du sparer fragten.

5.2 Når du skal afhente din Click & Collect-ordre

Når du har modtaget en mail med besked om, at din bestilling er klar til afhentning, er vi klar til at tage imod dig i butikken. Når du ankommer i butikken kan du med fordel gå direkte til kasse området, hvor vores flinke medarbejdere vil hjælpe med at udlevere din bestilling. Oplys dit ordrenummer eller vis din faktura. Du kan afhente din Click & Collect-bestilling i hele butikkens åbningstid. Du kan finde åbningstiderne for alle vores butikker her.

5.3 Hvis du vil returnere din Click & Collect-ordre

Hvis du ønsker at returnere en Click & Collect ordre, kan du blot aflevere den i din lokale Skoringen butik. Medbring din faktura. Ønsker du at sende din Click & Collect ordre retur, kan du benytte returlabel og returformular, som er vedhæftet din fakturamail. Du skal selv betale returportoen, så vi fratrækker kr. 39,- i din tilbagebetaling.

6. Returservice

6.1 Returfrist

🎄Vi tilbyder ombytning af julegaver frem til den 24. januar 2025 for varer købt i perioden fra 1. november til og med 23. december.

Hvis du vil returnere en vare i en af Skoringens butikker skal du huske at medbringe en udprintet version af fakturaen. Retursedlen eller ordrebekræftelsen kan desværre ikke bruges som dokumentation ved butiksreturnering.

Hvis du vælger at returnere en vare til webshoppen, skal du inden for 30 dage give besked om fortrydelsen. Vi forventer, at du returnerer varerne hurtigst muligt og senest 30 dage efter, du har fortrudt.

Når du afleverer dine varer i en af Skoringens butikker, betaler du ikke returfragt. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag.

6.2 Sådan returnerer du

Du vælger selv, om du vil bytte dine varer i en af Skoringens mange butikker, eller om du vil returnere varen til webshoppens lager.

Du kan returnere varerne gratis i en af Skoringens butikker eller ombytte til en anden størrelse, hvis butikken har den pågældende vare og størrelse på lager. Husk at medbringe denne faktura.

Hvis du ønsker at bytte til en anden størrelse eller model, skal du returnere den uønskede vare og lave en ny ordre på varen i den ønskede størrelse eller model. Hvis du returnerer til vores webshop, kan du benytte returlabel og returformular, som er vedhæftet din fakturamail. Du skal selv betale returportoen, så vi fratrækker kr. 39,- i din tilbagebetaling.

Returvarerne skal sendes forsvarligt tilbage i original emballage. Vedlæg returformularen i udfyldt stand, og sæt returlabel med forudbetalt porto på pakken. Derefter behøver du blot at aflevere pakken i din pakkeshop. Vi forsøger hele tiden at forbedre skoringen.dk, og derfor håber vi på, at du vil fortælle os, hvorfor du vælger at returnere dine varer. Det kan du gøre ved at udfylde årsag til returnering på returformularen.

Har du spørgsmål til returnering, er du velkommen til at kontakte kundeservice ved at sende en e-mail til kundeservice@skoringen.dk.

6.3 Krav til returvarer

Returvarerne skal være i samme stand som ved modtagelsen, og alle prismærker og tags skal stadig sidde på.
Når du skal prøve, om skoene passer, skal du gøre det på et tæppe eller et andet blødt underlag, så sålerne ikke bliver slidte og får mærker. I så fald kan vi ikke tage skoene retur.
Hvis varen har været brugt, kan Skoringen af sundheds- og sikkerhedsmæssige årsager ikke sælge varen igen. Varens værdi fastsættes derfor til 0,-.
Alle returvarer skal sendes forsvarligt tilbage i den originale æske/emballage (med mindre der er tale om en reklamation). Der må ikke sættes labels/etiketter uden på skoæsken.

Bemærk, at Skoringens lager kun modtager returvarer købt gennem Skoringens webshop.

6.4 Tilbagebetaling

Vi tilbagefører dine penge senest 14 dage efter, vi har modtaget varen retur og undersøgt den. Hvis du ved købet har betalt for fragt og returnerer hele ordren samlet, så tilbagebetales også beløbet svarende til en standardlevering (GLS Pakkeshop: 39,-). Hvis du delvis returnerer en ordre, tilbagebetales fragten ikke.

Hvis du har valgt "Imprægnering før levering" i checkud tilbagebetales beløbet på 39,- for denne service ikke ved returnering af skoene.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som benyttede ved købet. Du modtager en mail, når beløbet er overført. Refunderingstiden afhænger af kortudbyderen.

BEMÆRK: Du mister dit købsbeløb, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug.
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt for at kunne prøve varen.

6.5 Returnering af gave købt i webshop

Hvis en vare er en gave er det vigtigt at gavemodtageren modtager den faktura, returseddel og returlabel, som køberen har modtaget på e-mail. Fakturaen skal fremvises ved ombytning i vores butikker.

Hvis gaven returneres til webshoppen, er det vigtigt at anvende den returformular og returlabel, der er vedhæftet i fakturamailen. Vær opmærksom på, at beløbet sættes ind på den konto, hvorfra gaven er betalt, og der bliver fratrukket kr. 39,- i returporto.

6.6 Returnering af Outlet-varer

Når Skoringen kun har få varer tilbage i webshoppen af modeller fra en tidligere sæson, kan modellerne købes med rabat under Outlet. Bemærk, at de viste priser kun gælder for webshoppen, og at priserne kan være anderledes i de enkelte Skoringen butikker. Outlet-varer kan ikke byttes eller returneres i butik. Returnering af Outlet-varer kan kun foregå til vores online shop. Du betaler selv returporto, så vi fratrækker kr. 39,- i din tilbagebetaling.

6.7 Returnering og ombytning af kampagnevarer købt i webshop

Varer købt på tilbud i en kampagneperiode kan ombyttes til en anden størrelse i en af Skoringens butikker, hvis butikken har den pågældende vare og størrelse på lager. Alternativt kan du få pengene retur, men kun det beløb, du har betalt for varen*. Husk at medbringe din faktura.

Hvis du returnerer til webshoppen, har vi ikke mulighed for at ombytte din vare til en anden størrelse – heller ikke inden for kampagneperioden. Hvis du ønsker at bytte til en anden størrelse eller model, skal du returnere den uønskede vare og lave en ny ordre med den ønskede størrelse eller model.

Hvis du ønsker at ombytte en kampagnevare til en anden størrelse, kan du i 14 dage fra købsdato bestille varen til kampagneprisen i webshoppen - også selvom kampagnen ikke længere er gældende. Dette er betinget af, at varen stadig er på lager i webshoppen. Det er vigtigt, at du kontakter kundeservice først på kundeservice@skoringen.dk, så hjælper vi dig.

Vi gør opmærksom på at eventuelle prisdifferencer på varer som er købt inden en kampagne IKKE refunderes.

6.8 Hvis du vil returnere din Click & Collect-ordre

Hvis du ønsker at returnere en Click & Collect ordre, kan du blot aflevere den i din lokale Skoringen butik. Medbring din faktura. Ønsker du at sende din Click & Collect ordre retur, kan du benytte returlabel og returformular, som er vedhæftet din fakturamail. Du skal selv betale returportoen, så vi fratrækker kr. 39,- i din tilbagebetaling.

7. Reklamationsret

7.1 Reklamationsperiode

Når du handler på skoringen.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Husk at gemme din faktura, da du skal bruge den ved en evt. reklamation. Du skal indgive din reklamation hurtigst muligt og i hvert tilfælde indenfor i rimelig tid efter, at manglen er opdaget.

Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke ved fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug eller ringe vedligeholdelse. Vær opmærksom på, at påsatte pyntegenstande som fx perler, sten, glimmer og pailetter kan have kortere holdbarhed ved almindelig brug og skal derfor behandles med særlig forsigtighed.

Reklamationer ved køb i butik
Har du købt skoene i en af vores fysiske Skoringen butikker, skal du henvende dig i en fysisk butik med din reklamation. Du kan gå i alle Skoringen butikkerne i Danmark – blot husk at medbringe kvitteringen. Kundeservice behandler udelukkende reklamationssager, hvor skoene er købt i Webshoppen.

7.2 Sådan reklamerer du

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, anbefaler vi, at du henvender dig i en af Skoringens butikker, så personalet med det samme kan tage stilling til, om reklamationen er berettiget, og hvordan fejlen kan udbedres. Husk at medbringe din faktura.

Hvis du ønsker at returnere til webshoppen, skal du bruge den returlabel og returformular, som du har modtaget sammen med dine varer. Hvis du ikke længere har disse, skal du kontakte kundeservice på kundeservice@skoringen.dk. På denne måde undgår du selv at betale returporto.

Vi gør opmærksom på, at vi ikke kan ombytte den returnerede vare til en anden eller tilsvarende vare, når du returnerer direkte til webshoppen – heller ikke, selvom der er tale om en reklamation. Ved returnering til webshoppen får du udbetalt det beløb, som du har betalt for varen, også i tilfælde af senere prisændringer.

8. Klage

Hvis du har købt en vare, som ikke lever op til forventningerne, anbefaler vi dig at kontakte kundeservice, så vi sammen kan finde en god løsning.

Du kan skrive til os på mail til kundeservice@skoringen.dk.

Du har adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke kan blive enige med vores Kundeservice om en fornuftig løsning på tvisten.

Klager kan rettes til:

Forbrugerklagenævnet
Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

For at forbrugerklagenævnet vil behandle en sag skal skoene koste mindst 650 kr.

Alternativt kan du klage direkte til det fælles europæiske klagesystem ODR ved at klikke her.

9. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Skoringen tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer, force majeure, herunder arbejdskonflikter og forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Skoringens erstatningsansvar ved alle erstatningskrav, herunder skadeserstatning, undtaget i tilfælde af retsstridige formål eller grov forsømmelighed, og i tillæg til ovenstående, er begrænset til et beløb svarende til prisen på den vare, som kunden har købt, og som tvisten omhandler. Ovenstående beløbsmæssige begrænsning vil være gældende uanset begrundelsen for tvisten og omfatter alle erstatningskrav baseret på forsømmelse, objektivt ansvar, garantibrud, bøder, konventionalbod og/eller bod.

10. Persondata

10.1 Hvad sker der med mine personlige data?

Hos Skoringen.dk indsamler vi alene persondata for at give vores brugere nogle bedre tjenester og en bedre brugeroplevelse. Vi anvender indsamlede oplysninger til at tilbyde dig skræddersyet indhold – fx for at give dig de mest relevante søgeresultater eller annoncer.

For at kunne lave disse skræddersyede løsninger videregiver vi personlige oplysninger til en række af vores betroede samarbejdspartnere. Disse samarbejdspartnere behandler data fra os baseret på vores instrukser og i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Alle samarbejdspartnere er underlagt databehandleraftaler som følger EU reglementet for persondata. Disse samarbejdspartnere vil ikke kunne kontakte dig direkte, anvende dine data til andre formål eller videregive disse til andre.

Vores automatiske systemer analyserer dit indhold for at give dig produktfunktioner, som er relevante for netop dig – fx produkter, vi ud fra din tidligere adfærd tror er relevante for dig fx i nyhedsbreve eller ved tilpasning af webshoppens forside.

Vi beder altid om samtykke, før vi anvender dine oplysninger til andet end det, som er angivet i privatlivspolitikken.

Vi opbevarer kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.

10.2 Cookies

Ud over de oplysninger, som du selv indtaster i forbindelse med køb, tilmelding til nyhedsbrev og andre tjenester, anvender hjemmesiden cookies.

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

På Skoringen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Klik her og se hvordan.

Ønsker du en uddybning af, hvilke cookies vi benytter, så klik her.